Februari van dit jaar een prachtige Citroën DS3 gekocht. Aankoopproces verliep heel prettig. Er werd alle tijd en ruimte gegeven om de auto te bekijken en waar nodig werd uitleg gegeven. Vragen waar de verkoper geen antwoord op wist, werden opgeschreven en later teruggekoppeld. Enige punt van verbetering is wellicht de informatie omtrent Autotrust Garantievoorwaarden. Er werd kort uitleg gedaan over de garantie, die bijgekocht kon worden en uitgebreid. Misschien dat de belangrijkste voorwaarden alszijnde eigen risico en het percentage eigen bijdrage bij leeftijd/kilometrage van de auto nog toegelicht kunnen worden.
Helaas, binnen één maand kreeg ik te maken met een motorstoring.
Na diagnose bij een Bosch Car Service in de buurt, de auto teruggenomen door Auto Wientjes. Krassen in de cilinder, wat een nieuwe motor betekende. Dit was niet zomaar een reparatie, maar net een open hart operatie onder de auto’s. Ik werd netjes op de hoogte gehouden over de werkzaamheden aan de auto en er werden zelfs foto’s verstuurd. Omdat het een nieuwe motor betrof en geen gereviseerde motor, zijn wij tot een betalingsregeling gekomen, waarin Autotrust, Wientjes én ik gezamenlijk betaalden voor de motor. Dit werd allemaal duidelijk gecommuniceerd.
Nu de auto een nieuwe motor heeft rijdt hij weer super.
Helaas, constateerde ik een lek onder mijn auto binnen twee weken na reparatie. Het bleek een lek van koelvloeistof te zijn, wat een gevolg van de reparatie had kunnen zijn. Ook hierbij weer de auto bij Wientjes gebracht. De lek werd opgespoord en gerepareerd. Ook hier werd ik op de hoogte gehouden van voortgang en vroeg men naar toestemming om met de auto te (proef)rijden.
Hier is enige punt van verbetering, dat de auto wellicht gewassen opgeleverd had kunnen worden. Dat had ik netjes gevonden.
Al met al gewoon wat pech gehad met de auto, maar prima geholpen door de medewerker(s) van Auto Wientjes.